Op zaterdag 19 oktober is gestreden om de KALFSBEEK BOKAAL VWF DRESSUUR BIJ MANEGE DE PRINSENSTAD. In eerste instantie is hier MON DESIR als winnaar aangemerkt. De winnaar is echter  nr;14 LIVE DREAM (Desperado x Diamond Hit x Appolonius xx) met zijn amazone Ingrid Malan van geregistreerde Ad Valk en fokker D.H. van Heerde

Deze wissel is het gevolg van een misverstand.  De voorzitter Gerrit van Heijst geeft aan dat in de voorwaarden is opgenomen dat ggk hengsten of hengsten die in een aanwijzing voor een verrichtingstraject zitten niet deel mogen nemen aan de aanlegtoets om de KALFSBEEK BOKAAL.

De vergissing is ontstaan doordat men dacht dat wanneer men niet van zins was om een hengst aan te bieden voor een verrichting, die voorwaarde niet van toepassing is. Dit is echter onjuist, aangewezen hengsten blijven bij deze aanlegtest uitgesloten van deelname. Goedgekeurde en aangewezen hengsten die nog in het goedkeuringstraject zitten hebben reeds een podium en door de keuring al een voorsprong op de andere paarden, waarbij het risico zich tevens voordoet dat de hengstenkeuring wordt overgedaan waardoor andere fokkers met hun producten niet in beeld komen.

We zullen de nieuwe winnaar natuurlijk op gepaste wijze in de picture zetten, onze excuses voor de vergissing, het verslag volgt.

Fokvereniging VWF Zuid Holland west
Foto; Familie Duijndam, Manege de Prinsenstad

Sorry, this website uses features that your browser doesn’t support. Upgrade to a newer version of Firefox, Chrome, Safari, or Edge and you’ll be all set.